这不是一首很愉快的歌

拒绝参与没有意义的事情
I Never Knew (Feat. Substantial) -Ayumi Remix- - Cradle Orchestra

uu

GAARA's Concert Hall:

【15.03.04】【05

音乐分享:旋转木马的音乐盒

Jazz Rap feat.Substantial

音乐发行于2011年的精选集,原曲是Ayumi的Remix版本,后期的歌词填得不错,背景音乐也是让人很喜欢的轻松节奏.Cradle Orchestra是日本Jazz hip-hop的一支擅长现场管弦乐、电子乐器混音的Palette Sounds说唱团体,成员包括:Tomoki Seto, DJ Chika aka Inherit, Michitaro, Mochizuki Asuka, Aya Ishii, Anri,Anan Ryoko等.

歌词:

VERSE 1

I never knew

我永远不知道

That I'd be here with you

我会和你在一起

For as long as I have

只要我想(与你同在)

Standing strong on the path

坚定地站在这条路上

Where potential and hard work lead to success

这条需要潜质和勤奋就通往成功的路(意指说唱这条路)

So the longer I last

那么我坚持得越久

Mean the more that I'm blessed

就意味着我越有福

But through all the test

但是经历了这么多考验

I was haunted by doubt

质疑声萦绕于我脑海

Sometimes it's like the grim reaper is calling me out

有时好像死神在召唤我

So you may not fully grasp how truly weird this is

所以你可能不能完全理解这有多么奇怪

When my troubled past had so many near misses

我困窘的过去很多是虚惊一场

I knew that I could talk but I never knew you listened

我知道我能讲出来但却无法知道你是否听说过

Or that even in the darkest of nights you could glisten

甚至在最黑暗的夜里你能闪亮着光芒(意指说唱)

I never realized

我从没意识到

That I touched real lives

我感动了真实的生命

Nodding to a universal beat and feel vibes

跟着到处都有的beat点头,感受它的律动

That give life meaning and unite like minds

这律动给予生命意义,像思想一样团结起来

Had no idea that your struggle's like mine

不知道你是否像我一样奋斗

Now I just go where my flow and light shine

现在我唱到我的flow,光芒闪耀

Never knew all I could do with tight rhymes

没想到我能写出这么紧凑的押韵 

HOOKI can't believe this

我不相信

I never knew that I'd see this

我也没想到会看到

Or that I had the strength to achieve this

我有这样的能力来成就现在

(But on the other hand) 

但另一方面

I never knew I'd pick up the pieces

我也没想到我会来收拾这些残局

When they didn't live to see this

他们也没能看到

(I really miss my fan) 

我想念我的粉丝

I never knew I carry the weight

我也没想到带着身体

From my birth to my burial date

从出生到入葬

And though I never knew

尽管我不知道

I'm getting through (Keep on)但我在努力(一直地) 

  

VERSE2

I never knew when I was at the crib bumping my favorites

我从不知道当我还是婴儿的时候

That one day I'd be including in somebody's playlist

我会成为某人的曲目里(应该是指的cradle orchestra吧)

Only right I take this opportunity to show love

只有抓住这个机会来表达我的爱

To you people listening in places I don't know of

献给那些远方的正在听着这首歌的人们(包括我们GMO哦)

But see I didn't grow up in the best of situations

但是你看,我没在最好的环境下成长

For thinking out the box you sort of get a reputation

好好想想,你得到了名声

Of living in a dream world with lots of expectations

生活在满是期待的美好世界里

But I refuse to live by another's limitations

但我的生活不会被别人限制

I never knew for sure

我绝不会想到

I'd make it in the door

我会成功

But where I'm at now leaves room for plenty more

但我现在的成就还有很大的空间让我发展

Moves to be made one day at a time

要继续每天地行动了

And paths to be paved way after I've rhymed

在我开始说唱之后还有路要开拓,

For the very last time

最后一次

And retired my mic

我放弃我的麦克风

And truly focus on my fan who require insight

全身心地为了我的那些需要领悟的粉丝们

And guidance with undying alliance

还有不朽的团体的指导

But I never knew I'd be in the position that I'm in

但我从来没想到我会走到这一步 

HOOK So much I gotta do

还有很多要做

It don't mean much to you

对你来说没什么

Back then I didn't know how

当时我不知道

It's so much I never knew

我不知道这么多

So much I gotta do

还有很多要做

Knowing what I know now

我知道了我现在知道些什么


VERSE 3

You never know how many folk want you to stop

你绝不知道有多少人想要你停下来

And that people closest to you can be stumbling blocks

离你最近的人会成为你前进的绊脚石

Who anticipate your faults like they're something to watch

预测着你的失误就像他们真的能看见一样

And hope your foundation turns into crumbling rocks

并且希望你的基石变成碎石

I never knew that hate of that level existed

我也从没想到这样的恨意会存在

It can poison your spirit if you never resist it

如果你不排斥它,它就会毒害你的精神

Grows stronger with the more attention you give it

多留点神,让自己的精神强大起来

I embrace only love and try to omit the wicked

我试图拥爱入怀,呕吐出那些邪恶

But it comes in all shaped and sizes

但各种形状和大小的(邪恶的东西)

Your faith and brightness

你的信念和才智

Is no match for their great disguises

不是伪装下的他们(邪恶的东西)的对手

But I keep on fighting though the battles are many

但我依然在坚持战斗,尽管斗争还很多

Bet never knew that I had all that in me

相信你也不知道我拥有一切 

※相关分享:CradleJazz Rap系列Rap

评论

热度(144)